sobota, 1 czerwca 2013

Kombinacje z nagłówkiem

Aktualnie dalej kombinuje z układem forumowego nagłówka. Logo, górne menu i cały poziomy pasek nawigacyjny przeszły małą metamorfozę. Zbędne pierdoły zostaną wywalone, a na górze pozostanie to co najbardziej istotne.


Zmienione zostały już ikonki postów, stare z domyślnego stylu nie pasowały kolorystycznie do reszty forum:

Stare:

Nowe:



A teraz wróćmy do najważniejszej rzeczy, czyli nagłówka :)

Ustawienia w prawym górnym rogu, wersja alpha:

Zmiany, zmiany, zmiany..

Ostatnie posty i reszta statystyk na górze, żeby można je szybciej znaleźć, bez zbędnego przewijania:

 Górne menu:


Po kilku zmianach nagłówek wygląda tak:


Kolejna bardzo istotna rzecz to wyszukiwarka.. Postanowiłem tym razem jako główną wyszukiwarkę wykorzystać Google. Dzięki temu wyszukiwanie będzie możliwe nawet dla gości (bez obawy o zbyt częste zapytania, które masowo użyte mogłyby obciążyć bazę, ale i bez niepotrzebnych tokenów do przepisywania).

Odgórnie przyjęło się już od dawna, że wyszukiwarka powinna być umiejscowiona na górze, aby była łatwo widoczna dla każdego komórczaka.

Problem jednak jest z jej umiejscowieniem.. Ale o tym już za chwilkę.

Pierwszy mój pomysł był taki, aby wrzucić ją w pasek nawigacyjny, ten sam w którym jest wyświetlana ścieżka okruszków:



Jednak jeśli ścieżka okruszków lub nazwa tematu będzie dłuższa, nie wygląda to już tak fajnie:

Ale najgorzej też nie jest :)
Oprócz tego wypadałoby jednak dodać link do zaawansowanego wyszukiwania (z użyciem silnika forum). Poniżej widok ikonki z ikonką do zaawansowanego wyszukiwania:


Jak zwykle na jednym pomyśle się nie kończy, tak więc drugi jest taki, aby dać link tekstowy do rozszerzonej wyszukiwarki. Można byłoby zrobić to np. w tym stylu:


Lub tak:


Kolejna opcja, jaka wpadła do mojej głowy jest taka, by wstawić wyszukiwarkę zaraz obok logo lub tuż przy górnym menu:


Innym problemem jest też fakt, że w statystykach na 4 miejscu jest jeszcze pradawna rozdzielczość ekranu z szerokością 1024, podczas gdy aktualnym standardem jest szerokość 1366 pikseli, a moje screeny są z rozdziałki  o 1920px szerokości (tzw. FullHD ) :P


Edit:
Wpadł mi jeszcze do głowy pomysł żeby wrzucić wyszukiwarkę w miejsce menu nawigacyjnego użytkownika:
Na mniejszych rozdzielczościach fajnie to wygląda, ale np. u mnie na pełnym oknie 1920x1080 jest ona jak dla mnie troszkę za bardzo w rogu (mniej widoczna niż z lewej bądź na środkowej pozycji).
Pewnie jest to też kwestia przyzwyczajenia, tyle że teraz trzeba by jeszcze kombinować nad menu nawigacyjnym (które chwilowo wywaliłem :D)

Edit:
Zmieniłem zdanie: w prawym górnym rogu dość fajnie to wygląda :)


 Edit:
 Ok, siedzę sobie na angielskim, więc przeznaczyłem ten czas na zrealizowanie kolejnych wizji. Irocket'owi również odpowiada wyszukiwarka z prawej, więc zostawiłem ją tak, a wyżej wstawi się pasek nawigacyjny:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz